Whale watching - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Annemie - WaarBenJij.nu Whale watching - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Annemie - WaarBenJij.nu

Whale watching

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

04 Augustus 2011 | Canada, Tadoussac

Als eerste, leuk is het om jullie reacties te lezen. Hebben we een beetje het thuisgevoel :)
Maar eerst het verhaal van de walvissen:
Vanmorgen om 8.00 uur vertrokken naar Tadoussac, ja ja het is weer vroeg op tijdens de vakantie :)
Tijdens een koffiestop kwamen we het bijgevoegde bord tegen: mannen mogen niet piekelen in de bossen, worden ze ontdekt komt de man met de hamer en een boete van CAD 100!!
Na eerst een picnic langs de St. Lawrence Rriver kwamen we om 13.00 aan bij het vertrekpunt voor een 3 uur durende whale watching. Alleen wat niet meewerkte was het weer. We zijn in Toronto begonnen met zon en 34 graden, nu was het regen bij 14 graden. Dat viel wel tegen!
Maar we hebben de walvissen gezien, in regen en wind en best veel.
Van de witte beluga deze is zo'n 3 tot 4.5 m, de minke whale van 8m en tot slot de blue whale, deze is 25 tot 31 m. Dat is wel gaaf om te zien ondanks het slechte weer.
We zijn weer een ervaring rijker en wat ik jullie ook niet wil onthouden is het nationale gerecht.
Poutrine, frites met een vleessaus en stukjes kaas.
Speciaal om te eten.
Morgen gaan we naar Montreal daarna terug naar Toronto, zaterdag vliegen we dan naar Calgary.
Groetjes aan iedereen en blijf reageren!

• 04 Augustus 2011 - 08:22

WOW!:

Hoi Annemie,

Leuk om je reisverslag te lezen!! Wat een avonturen die je beleeft. Ik krijg alweer de kriebels. Nog een hele fijne reis toegewenst.

Groeten,
    Marc

• 04 Augustus 2011 - 08:24

Simone:

Helemaal te gek !! Walvissen spotten staat nog heel hoog op mijn lijst. Alleen van het lezen van je verhaal krijg ik al kippenvel. Ben overigens echt eens benieuwd hoe deze vakantie straks was ten opzichte van alle andere bijzondere reizen die jullie gemaakt hebben!

Groetjes en nog heel veel plezier en geniet van alles!

Simone

• 04 Augustus 2011 - 10:19

Maikel En Sonja:

Ho jan en Annemie,
    zo te zien en te lezen vermaken jullie je wel. En wij hier maar weer hard ploeteren.
    Grappig bord van dat manneke pis haha

• 05 Augustus 2011 - 10:03

Dennis: