De laatste stad in Oost-Canada - Reisverslag uit Montréal, Canada van Annemie - WaarBenJij.nu De laatste stad in Oost-Canada - Reisverslag uit Montréal, Canada van Annemie - WaarBenJij.nu

De laatste stad in Oost-Canada

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

05 Augustus 2011 | Canada, Montréal

Dit wordt mijn laatste verslag uit Oost-Canada en wel uit Montreal. Dit is weer een heel andere stad dan de andere Canadese steden waar we geweest zijn.
Ze noemen Montreal ook wel het Parijs van Frankrijk, daar zit wel wat in.
Oud en nieuw naast elkaar. Wat ik niet wist is dat Montreal op een eiland ligt. De zomers kunnen heel heet zijn en de winters heel koud met wel 3 tot 5 meter sneeuw. Je ziet het ook aan de huizen, die hebben allemaal trappen aan de buitenkant, zodat ze altijd hun huis in kunnen.
Ook hier weer het nationale gerecht van Montreal gegeten, smoked beef. Ook heel lekker. Maar we eten eigenlijk teveel fast-food, volgens mij vliegen de kilootjes eraan.
Dus vanavond hebben we 4 uur gelopen, van Chinatown via de Basilique Notre-Dame du Montreal naar het oude gedeelte, langs de rivier naar Place Jacques-Cartier,lijkt heel veel op Plaza de Catalunya in Barcelona, hoezo Frankrijk:) Dan via Place du Canada naar Rue Saint-Catharine, dit is de place to be voor ons vrouwen. Daar kun je shoppen, name it and it is there, Espirt, Armanie, Zara, H&M enz, enz...! Ook heb je er een underground-market, nog nooit gezien, allemaal winkeltjes onder de grond, 5 etages diep! Tussendoor een hapje gegeten en als afsluiter naar Place des Festivals, daar zong de Franse Lange Frans. De Canadezen helemaal gek!
Super avond, maar nu wel moe!
Dus sluit ik af en het volgende verslag komt uit West-Canada.
Groetjes Annemie

• 05 Augustus 2011 - 10:12

Dennis:

Jullie zien er van alles leuk kan niet wachten op de film :)