We zijn in Tibet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemie - WaarBenJij.nu We zijn in Tibet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Annemie - WaarBenJij.nu

We zijn in Tibet

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

30 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we in Tibet aangekomen, het is hier super gaaf. We zitten nu in Lhassa op 3600 meter hoogte. Wat je hier meemaakt is eigenlijk niet te beschrijven. Door de ijle lucht voel je heel licht in je hoofd, je benen voelen aan of er lood in zit. Als je trappen loopt kom je niet verder dan 3 treden en moet je rusten. Dit is onbeschrijfelijk.
We logeren midden in Baghor in de buurt van de Jokhang tempel, dat is daar waar de mensen rondjes lopen met hun gebedsmolen. En dan de mensen die er rond lopen met honderen tegelijk allerhande gezichten.Het hotel is authentiek Tibetaans prachtig gewoon.
Het uitzicht vanuit onze kamer is geweldig , we kijken naar de Pothala tempel het winterpaleis avn de Dali Lama.
Morgen gaan we deze tempel bezoeken, 1000 trappen omhoog. Hoe we dat moeten doen weet ik ook nog niet.
Wat opvalt is dat de mensen zowel in China als in Tibet naar ons kijken of we van een andere planeet komen, ze hebben waarschijnlijk nog maar heel weinig Europesche mensen gezien.
Deze week gaan we nog naar diverse kloosters en het Yamdrok meer op 4300 meter hoogte, hier volgt dan later weer een verslag. Groetjes van Annemie en Jan!!!!!

• 30 Augustus 2006 - 13:37

Jeffrey:

Vet cool nog veel plezier van het thuis front waar het de hele tijd regent :(

• 30 Augustus 2006 - 14:37

Sylvia:

Hoi, lijkt me echt helemaal het einde zou willen dat ik in je tas zat kon ik meegenieten. groetjes Sylvia

• 30 Augustus 2006 - 17:27

Dennis:

we hebben de digitale ontvanger gekregen 100 zenders kijkplezier, en zo tehoren in het nog altijd leuk behalve die 1000 trappen lopen dan.

• 31 Augustus 2006 - 14:04

Marieke:

Ha die Annemie en Jan,

Het lijkt wel een film als ik dit zo lees, maak maar veel opname's zodat wij die op het werk kunnen bekijken.

Groetjes.............