Toronto Ottawa Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Annemie - WaarBenJij.nu Toronto Ottawa Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Annemie - WaarBenJij.nu

Toronto Ottawa Quebec

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

03 Augustus 2011 | Canada, Québec

Hier weer een berichtje uit het verre Canada.
We zijn zaterdag begonnen in Toronto. Toronto heeft een oppervlakte bijna zo groot als Limburg met 5,5 miljoen inwoners van de in totaal 33 miljoen. Wat opvalt is dat ze kaarsrechte wegen hebben, ze lopen van Oost naar West of van Noord naar Zuid. Toronto is de grootste stad van Canada en lijkt een beetje op Las Vegas met zijn licht reclames.
Daarna zijn we naar Ottawa gereden, dit is een heel andere stad met oud mooie oude gebouwen. Ottawa is de hoofdstad van Canada. 's Avonds was er een fantastische sound- and light show.
Dinsdag kwamen we aan in Quebec City, deze stad heeft duidelijk een Franse invloed.
In Quebec, maar ook in Montreal speekt 80% van de mensen alleen Frans. Vreemd is dit toch in een Engelstalig land!
Morgen woensdag gaan we naar Tadoussac voor whale watching.
Zijn benieud, er zouden verschillende soorten walvissen zitten.
We laten ons verrassen.

Ps Helga ook hier zitten we geregeld aan de koffie, maar in Canada heb je naast Star Buck ook Tim Nortons. Die hebben nog lekkerdere koffie!
Ook het plaatsen van foto's gaat me beter af dan in Peru :)

Groetjes aan allemaal en tot het volgende verslag.

• 03 Augustus 2011 - 06:55

Dieu Frissen:

Mooie foto's Annemie! :) Geniet ervan he!

• 03 Augustus 2011 - 08:52

Helga:

Hoi, jullie beleven weer van alles zie ik al, gaaf hoor whale watching (hoop ik ook nog eens te doen). Hoop dat je er veel zal zien. En wat betreft de foto's, aldoenderwijs leert men :).
    Geniet ervan. Groetjes Helga

• 03 Augustus 2011 - 10:31

Anja H:

Leuk!!! Happy whale watching. (niet té dichtbij...). Kom maar op met die foto. Groetjes.

• 03 Augustus 2011 - 19:09

Annie Thiessen:

Het is leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Wij zijn dan wel "gewoon aan het werk" maar hebben nu ook een beetje vakantie met jullie mooie foto 's
    Groetjes Leo en Annie

• 13 Augustus 2011 - 15:40

Maikel Sonja:

Zeg jullie moeten jezelf ook wel een keer op de foto zetten he haha