De Safari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemie - WaarBenJij.nu De Safari - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Annemie - WaarBenJij.nu

De Safari

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

05 Oktober 2010 | Kenia, Mombassa

Jambo, jambo
De safari was super als extraatje ging de tweede dag de auto kapot midden in de middle of nowewhere.
Dat was een belevens......:)
Onze chauffeur meteen bellen, binnen een half uur kwam een ander safari busje en nam ons op sleeptouw naar het volgende dorpje.
We waren op weg van Amboselli naar Tsavo East, dus niet in een park.
In het dorpje zijn wij verder gereden met de andere mensen.
Hun chauffeur bracht ons naar VOI-gate, de ingang van het park.
Daar werden we weer opgehaald door iemand anders om uiteindelijk bij onze lodge om 15.00 uur te arriveren.
Ze hebben op ons gewacht met de lunch om aansluitend op safari te gaan met een ander koppel.
Het was wel spannend allemaal.

We hebben heel veel dieren gezien.
Leeuwen, olifanten, giraffen, buffels, zebra's heel kort bij, om ze bijna aan te raken.
Verder verschillende antilopen, struisvogels, apen, nijlpaarden en een cheeta!
Jawel een cheeta, op de foto voor Helga. Als we thuis zijn zal ik je de foto doormailen. Hier heb ik geen hulp, in Peru wel :)

Het is net een grote dierentuin zonder kooien, maar je mag er niet in lopen.
Het was een schitterende ervaring.

Renate, er zijn hier nu in de Nakumatt met Davis en Mody. Donderdag gaan met met hun met een Matatu naar hun dorp en vrijdag zeilen met een Afrikaanse katamarang. Als jullie de foto zin lig je in een deuk.

Morgen vertrekken we weer om 6.00 uur, dit beteknd om 5.00 uur opstaan hoezo vakantie. We gaan dan naar Wasini-eiland om te snorkelen en de dolfijnen te zien.

Er rest ons nog maar drie dagen en dan gaan we alweer naar huis.
Einde van de week zal ik nog een laatste verslag uitbrengen.

Hakuna Matata!!!!!!

• 05 Oktober 2010 - 20:24

Helga:

Zo te lezen is dit ook weer een fantastische belevenis. Hoop dat je inderdaad morgen ook nog veel dolfijnen ziet. En snorkelen is ook altijd heel leuk. Geniet er de komende dagen nog maar lekker van.
    Groetjes Helga