De Marokko reis - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Annemie - WaarBenJij.nu De Marokko reis - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Annemie - WaarBenJij.nu

De Marokko reis

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

15 Juni 2009 | Marokko, Rabat

Als ik dit bericht schrijf ben ik weer thuis. Inmiddels ben ik erachter dat er in de hotels geen mogelijkheid is om te internetten dit integenstelling tot bv Peru. Wel kun je in een achteraf kamertje gaan zitten, hier had ik geen zin in . Toch wil ik mijn verhaal afmaken. In het vorige bericht was ik gebleven dat we naar de woestijn gingen, dat was een hele belevenis. De weg ernaar toe was zwaar eerst anderhalf uur met de jeep de woestijn in daarna nog achterhalf uur op de kameel. Daar hebben we samen met de Berbers gegeten en gedanst tot in de kleine uurtjes, een paar uurtjes geslapen en om 6.00 uur weer opstaan om naar de zonsopgang te kijken. Na een kopje muntthee weer op de kameel en met de jeep terug naar de bewoonde wereld. Inmiddels was ik al 2 dagen ziek ( diaree)en dan valt het niet mee om op de kameel en in de jeep te hobbelen. Vanuit het zuiden van Marokko Erfoud via bergen en kloven naar de laatste koningsstad Marrakech. Voor ons waren de steden allemaal een beetje hetzelfde met steeds de medina, souk en kasbahs. Inmiddels waren we al 8 dagen in Marokko en nog steeds was ik ziek, ik kon bijna niets meer binnenhouden leefde de dagen op een beetje rijst, een stukje brood en veel water drinken. De andere mensen uit onze groep waren inmiddels ook allemaal ziek behalve Jan. In Marrakech hebben we o.a.de Koutoubia moskee, de Jardine Majorelle gezien en hebben we rond gewandeld op het beroemde Djemaa El Fna plein met de gochelaars, slangenbezweerders en verhalenvertellers bij 45 graden. Na Marrakech zijn we nog 1 dag naar zee geweest naar Essaouira . Daar was de tempratuur gelukkig iets minder maar toch nog 28 graden. Nu zijn we weer thuis een ervaring rijker maar toch 1 van de minste reizen die we gemaakt hebben. Het was een reis zonder hoogtepunten met veel dezelfde dingen, slechte hygienne en opdringende en veel bedelende mensen.
Nu eerst opknappen en proberen of de darmen hier weer tot rust komen.