Colca Canyon - Reisverslag uit Lima, Peru van Annemie - WaarBenJij.nu Colca Canyon - Reisverslag uit Lima, Peru van Annemie - WaarBenJij.nu

Colca Canyon

Door: Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

28 September 2008 | Peru, Lima

Hier weer een berichtje van mij, we hebben weer internet.
Even terug in de tijd.
We zijn vrijdag van Arequipa naar Colca Canyon gerden via een pas op 5000 meter hoogte. We kwamen van 2300 meter. Ik had weer pech geveld door hoogte-ziekte, niets hielp geen coca bladeren kauwen, geen coca snoepjes eten, geen diamox slikken. Uiteindelijk hebben ze me voor 10 minuten aan de zuurstof gelegd, zodat ik in iedergeval kon slapen. Dat is uiteindelijk gelukt en de volgende moregn was ik wel nog duizelig, hoofpijn en misselijk, maar het was uit te houden. Jan was inmiddels ook opgeknapt, ook hij had last van hoofpijn en diaree. ´s Morgens stond de condors bekijken op het programma, dat was fantastisch. We hebben de condors gezien op een paar meter afstand, condors met een spanwijdte van 3 meter. Geweldig, daarna zijn we gaan moutainbicken in de colca canyon, merendeel bergaf. Inmiddels was ik weer redelijk opgeknapt, maar de afspraak was als ik niet verder kon kon ik in de bezemwagen stappen. Ook dit was een geweldige ervaring. Daarna in Chivay gaan lunchen, terug naar het hotel . Wij zijn net als het grootste gedeelte van de groep gaan relaxen, ´s avonds gegeten in het hotel en bij de open haard nagepraat. Ik was weer helemaal opgeknapt.

• 29 September 2008 - 10:57

Dennis:

Zo te zien vervelen jullie je niet. groetjes Dennis

• 29 September 2008 - 12:49

Sylvia:

wat vervelend dat je elke keer last hebt van de hoogte, misschien went het...I hope

groetjes Sylvia